martes, 22 de enero de 2013

Psicólogos en Mollet del Vallès Psicologo



Psicólogos Mollet del Vallès – Psicòleg a Mollet

Xavier Conesa Lapena – Carme Serrat Bretcha
C/ Gaietà Vinzia, 11-13
MOLLET DEL VALLES
C/ Santa Anna, 26
BARCELONA
Tel 93 570 71 54 (petición de visita)
Xavier Conesa Lapena
(Montcada i Reixac, 1956) és un psicòleg i sexòleg català. El 1990 fundà el Centre de Psicologia Aplicada a Mollet del Vallès entitat dedicada als tractaments psicològics en adults,adolescents i nens. Compatibilitzà aquestes tasques amb les teràpies de parella i disfuncions sexuals masculines i femenínes, establint col.laboracions amb institucions dedicades a la salut mental,especialment de la comarca del Vallès. Posteriorment, posa en funcionament l’Institut Superior d’Estudis Sexològics (I.S.E.S.) a Barcelona, dedicat a la docència de la sexologia: postgraus, masters i cursos específics reconeguts d’Interès Sanitari pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. L’Institut manté conveni de col.laboració amb la Universitat de BarcelonaUniversitat de Girona,Universitat Ramon Llull i Universitat Oberta de Catalunya i
Centre d’Estudis Universitaris de California, Illinois
Tutor de pràctiques externes de la Facultat de Psicologia (UB) de la Universitat de Barcelona des de l’any 1.999
L’any 1997 es va especialitzar en els tractaments específics per a la depressió a través de la luminoteràpia, essent un dels capdavanters en la investigació i implantació d’aquesta teràpia a nivell estatal. Informacions al respecte publicada al periòdic El Mundo, articles periodístics a Consumer i al periòdic Público.
Ha estat també coordinador del Grup de Treball de Sexologia del Col.legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya.
Al llarg de tots aquests anys, ha establert col.laboracions en mitjans escrits, ràdio i televisió.Enllaços externs
Pàgina Oficial de Xavier Conesa Lapena
Acta Constitucional de l’Institut Superior d’estudis Sexològics I.S.E.S.
Col.laboració Docent del Practicum de Psicologia de la Universitat de Barcelona
Col.laboració Docent amb la Universitat de Girona
Col.laboració en tasques de formació amb la Universitat Ramon LlullAcord de Col.laboració amb la Universitat Oberta de Catalunya U.O.C.Conveni de Col.laboració Acadèmica amb Centre d’Estudis Universitaris de California, Illinois
Reconeixement de l’Ajuntament de Mollet del Centre de Psicologia Aplicada
Referències sobre la investigació en Luminoteràpia al periòdic “El Mundo”. Any 2.005
Investigacions sobre Luminoteràpia, Referències al periòdic “Público”. Any 2.007
Coordinador del Grup de Treball de Sexologia del Col.legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya
Miembro de la Federacion Española de Especialistas en Sexologia
Carme Serrat Bretcha
Licenciada en Psicologia Colegiada nº 3.086 Adultos e Infantil (Universidad de Barcelona)
Diplomatura de Postgrado en Logopedia (Universidad Autonoma de Barcelona)
Certificación para el tratamiento de la Fundación Catalana del Sindrome de Down.
Diagnostico y Terapia Infantil (Instituto Medico del Desarrollo Infantil)
Tutora de practicas Universidad de Barcelona y Universidad Ramon Llull
Terapeuta Sexual i Familiar
Coordinadora de l’Institut Suparior d’Estudis Sexològics I.S.E.S.
Professora d’Integració Social i Atenció Soció Sanitària
Professora de Comunicació alternativa, Atenció a persones amb dependencia,
Assessora Psicològica d’escoles bressol.
Assessorament a pares
Tutora de Pràctiques Universitat Oberta de Catalunya
Conferenciant de temes relacionats amb la psicologia infantil.
...
PREPARACIÓ DE L'ENTREVISTA.

 En la mesura del possible, abans de començar l'entrevista, el mediador haurà de realitzar certs preparatius:
 - En primer lloc haurà de desenvolupar un "model d'activitat" per a la tasca que hauran de realitzar les parts. Aquest model d'activitat, certament teòric en un principi, servirà de punt de referència inicial per a plantejar el procés de mediació. Alhora ens podrà proporcionar una idea propera a la realitat dels nivells de competència de les parts en conflicte, per afrontar les tasques que hauran de realitzar durant el procés, i amb això avaluar el propi nivell de intervenció a què haurà de situar-se el mediador.
 - L'entrevistador haurà també que familiaritzar-se amb tota la informació possible, que prèviament a l'entrevista, hagi pogut recopilar del conflicte i de les parts en conflicte, a fi de sintonitzar més fàcilment amb els entrevistats, en la seva exposició de les informacions requerides durant el curs de l'entrevista. 
- Haurà de preparar informació per a les parts sobre els aspectes fonamentals i les regles sota les quals evolucionarà el procés de mediació, a fi de precisar sense ambigüitats els procediments de treball amb els quals s'afrontarà el conflicte 
1. Donar una benvinguda cordial, agraint la presència en el procés. 2. Aclarir que l'objectiu de la mediació és el d'ajudar, a les dues parts, a aconseguir una comprensió més clara de la situació i de com es perceben mútuament perquè aquesta "clarificació" faciliti l'assoliment d'un acord.
 3. Posar en coneixement de les parts que, independentment de la seva concurrència inicial obligada al procés de mediació, la seva participació en el mateix és totalment voluntària, sense perjudici d'altres alternatives posteriors (arbitratge, resolució judicial, etc.)
 4. Precisar que tot acord assolit en el procés dependrà, exclusivament, de la voluntat de les parts; sent aquestes també les que delimitin el seu abast. aclarir el valor legal d'aquests acords (BOJA 48 de 23, abril / 96).
 5.-ho a les parts que disposin de l'adequat assessorament legal, abans, durant i després del procés de mediació
. 6. Precisar amb tota claredat la imparcialitat del mediador en el conflicte. El mediador no té interès material o de qualsevol altre tipus en el resultat de la mediació. el mediador es retirarà immediatament si sorgís algun interès durant el procés.
 7. El mediador serà lliure de retirar-se automàticament del procés si el seu esforç no fora fructífer com a conseqüència d'actuacions de mala fe d'alguna de les parts. 
8. La mediació és completament confidencial, no podent actuar el mediador ni com testimoni en una audiència judicial posterior.


 La informació que alguna de les parts proporcions al mediador serà totalment confidencial, llevat que aquesta part decidís el seu co-participació amb l'altra part en litigi, precisant les condicions en què la informació pot ser revelada. 10. Si el mediador descobreix durant el procés evidències d'activitats delictives, la mediació es donarà per acabada i s'informarà a les autoritats corresponents. Taula 1. Prescripcions de la Mediació (Adaptat de Acland, 1997) - En tot cas, haurà de preveure el temps necessari per a poder realitzar, després de l'entrevista, aquelles anotacions que són vàlides encara es trobi vivament impressionades en la memòria del mediador. - Preparar tots els documents que hagin acompanyat a la història del conflicte de les parts en litigi així com un espai reservat per a la incorporació de nous documents o anotacions que constitueixin el dossier concret del procés. Disposant d'aquests preparatius, haurà el mediador respondre a algunes preguntes "clau" com les següents: - Hi ha alguna cosa anormal o dubtós en la trajectòria del conflicte o de les parts ?. - ¿Es produeixen incongruències cridaneres en el conflicte ?. - Hi ha llacunes d'informació que resultin especialment importants ?. - Coincideixen adequadament els elements que atribuiblemente poguessin provocar un conflicte ?: * Divergència d'interessos. * Divergència de procediments o estratègies. * Antagonisme en les relacions. * Asincronia de percepcions i atribucions, etc. - Tenim prou informació sobre el conflicte, les parts, l'organització i la seva cultura ?. - Podem fer-nos una idea inicial sobre les parts? ... ¿Quin ?. - Quins punts forts o febles tenim sobre el cas ?. La respostes a aquestes ia altres qüestions circumdants al conflicte, constituiran les hipòtesis que posteriorment contrastarem amb els entrevistats. 1.3. ESTRATÈGIES A UTILITZAR EN EL CURS DE L'ENTREVISTA. Són diverses les estratègies i models d'exercici de les entrevistes aplicades als diferents tipus en què aquestes es plantegen (entrevistes clíniques, entrevistes professionals, entrevistes comandament / subordinat, entrevistes de selecció de personal, etc.). Si ens centrem en els tres eixos d'activitat de tota entrevista: - Obtenir informació. - Proporcionar informació. - Crear un clima de confiança (entrevistat / entrevistador).


 podríem classificar les diferents maneres d'entrevista entorn de dos pols de la seva estructura: - Estructura lliure. - Estructura planificada. Aquests dos extrems presenten certs avantatges i inconvenients que hem d'avaluar abans de decidir el tipus d'estratègia que utilitzarem en el desenvolupament de l'entrevista de mediació

No hay comentarios:

Publicar un comentario